Wymiary grafik na Facebooku, Instagramie i Google Ads

Wymiary grafik w Social Mediach i Google Ads, czerwiec 2021

W branży marketingu nic nie trwa wiecznie. A już szczególnie wymiary grafik na Facebooku, Instagramie czy w Google Ads nie są stałe. Zmieniają się i to bardzo często. Czasami nawet kilka razy w roku. Jak więc nadążyć za tymi zmianami? Wystarczy zapisać link do tego artykułu, a ja zadbam o to, aby treści w tym miejscu były zawsze aktualne!

Wymiary grafik na Facebooku, czerwiec 2021

Na początek zajmijmy się najpopularniejszym tematem, czyli wymiarami grafik na Facebooku. Rodzajów grafik, które możemy umieścić na Facebooku jest mnóstwo. Zaczynając od zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle, w grupie czy na wydarzeniu, aż po grafiki reklamowe wykorzystywane w kampaniach Facebook Ads. Wszystkie grafiki, które chcemy uploadować na serwery Facebooka muszą być w formacie JPG, PNG lub sRGB. Filmy zaś w formacie mp4.

Zdjęcie profilowe: 500 x 500 px

Zdjęcie w tle – profil: 1500 x 571 px

Zdjęcie w tle – wydarzenie: 1200 x 628 px

Zdjęcie w tle – grupa: 1640 x 856 px

Post pionowy: 640 x 960 px lub 1467 x 2200 px

Post kwadratowy: 1080 x 1080 px lub 2300 x 2300 px

Post poziomy: 1200 x 900 px lub 2200 x 1460 px

Our story: 1200 x 445 px lub 800 x 445 px

Zdjęcie główne notatki: 1200 x 445 px

Relacja: 900 x 1600 px

Post wideo: 1280 x 720 px

Kafelki w karuzeli: 1080 x 1080 px lub 2000 x 2000 px

 

Wymiary grafik na Instagramie, czerwiec 2021

Na Instagramie różnorodność jest mniejsza. Tutaj królują głównie kwadraty w aktualnościach oraz prostokąty w Stories. Wszystkie wymiary dotyczące postów odnoszą się również do reklam na Instagramie, także marketingowcy w przypadku wymiarów grafik na Instagramie mają ułatwione zadanie! Tak samo jak w przypadku Facebook Ads, dopuszczalne formaty plików to: JPG, PNG oraz sRGB.

Post kwadrat: 1080 x 1080 px

Prostokąt poziomy: 1080 x 566 px

Prostokąt pionowy: 1080 x 1350 px

Relacje, proporcje: 9:16 / 16:9 / 4:5

 

Wymiary grafik na LinkedIn, czerwiec 2021

LinkedIn ma wiele cech wspólnych z Facebookiem. Wiele osób twierdzi nawet, że obie te platformy więcej łączy, niż dzieli. Potocznie LinkedIn jest nazywane Facebookiem pracowniczym. Mimo, że serwisy na pierwszy rzut oka wyglądają niemal bliźniaczo, to jednak wymiary grafik się różnią. W związku z czym nie ma tak dobrze, i na LinkedIn musimy przygotowywać dedykowane grafiki. W jakich rozmiarach? Ściąga poniżej.

Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px

Zdjęcie w tle: 1584 x 396 px

Logo firmy: 300 x 300 px

Grafika tła na profilu firmowym: 1536 x 768 px

Udostępnienia: 1200 x 627 px

Grafika reklamowa: 1200 x 627 px

Grafika w tle do artykułu: 744 x 400 pikseli

Grafika w linku w sekcji polecane: 1200 x 628 pikseli

Grafika do wydarzenia: 1776 x 444 pikseli

Wideo: 1920 x 1080 px (3s do 10 min) 

Reklama w wiadomościach: 300 x 250 px

Karuzela: 1080 x 1080 px  

Wymiary grafik Google Ads, czerwiec 2021

W przypadku Google Ads na popularności zyskują formaty elastyczne czy animowane w HTML5. Co nie znaczy, że klasyczne banery reklamowe wyszły z użycia. Jeśli zadajesz sobie pytanie jakie wymiary grafik w Google Ads są aktualnie wymagane, to odpowiedź znajdziesz poniżej. Rozmiarów Googlowskich grafik jest sporo, dlatego posortowaliśmy je nieco.

Kwadraty i prostokąty:

200 × 200 mały kwadrat

240 × 400 pionowy prostokąt 

250 × 250 kwadrat 

250 × 360 potrójny ekran panoramiczny 

300 × 250 baner śródtekstowy

336 × 280 duży prostokąt 

580 × 400 netboard

 

Wieżowce :

120 × 600 wieżowiec 

160 × 600 szeroki wieżowiec 

300 × 600 reklama na pół strony 

300 × 1050 pionowo

 

Banery:

468 × 60 baner 

728 × 90 długi baner 

930 × 180 górny baner 

970 × 90 duży długi baner

970 × 250 billboard 

980 × 120 panorama

 

Formaty dla urządzeń mobilnych: 

300 × 50 baner na komórki 

320 × 50 baner na komórki 

320 × 100 duży baner na urządzenia mobilne

 

Zestawienia najważniejszych wymiarów grafik w Social Mediach i Google Ads już za nami. Dajcie znać w komentarzach jeśli przydatne byłyby dla Was informacje o wymiarach innych grafik, np. na Twitterze czy Snapchat Ads!

Jakub Papuga

Mam wieloletnie doświadczenie w Facebook Ads oraz Google Ads. Miałem przyjemność pracować jako Manager działu PPC w jednej z najstarszych agencji social media w Polsce. Przeprowadziłem w swoim życiu kilkaset płatnych kampanii reklamowych. Od branży spożywczej, po modę, urodę i wiele, wiele innych. Tylko w poprzednim roku zysk wygenerowany z reklam, które tworzyłem wyniósł ponad 8 mln zł. Jestem również współautorem funkcjonalności Social Advertisement w edrone – narzędzia, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji daje nowe możliwości reklamowe dla e-commerce w social mediach.
  • Opens in a new tab
Zapisz się do newslettera

Pozostańmy w kontakcie !

Zapisz się do newslettera