W branży marketingu nic nie trwa wiecznie. A już szczególnie wymiary grafik na Facebooku, Instagramie czy w Google Ads nie są stałe. Zmieniają się i to bardzo często. Czasami nawet kilka razy w roku. Jak więc nadążyć za tymi zmianami? Wystarczy zapisać link do tego artykułu, a ja zadbam o to, aby treści w tym miejscu były zawsze aktualne!
Wymiary grafik na Facebooku, czerwiec 2021
Na początek zajmijmy się najpopularniejszym tematem, czyli wymiarami grafik na Facebooku. Rodzajów grafik, które możemy umieścić na Facebooku jest mnóstwo. Zaczynając od zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle, w grupie czy na wydarzeniu, aż po grafiki reklamowe wykorzystywane w kampaniach Facebook Ads. Wszystkie grafiki, które chcemy uploadować na serwery Facebooka muszą być w formacie JPG, PNG lub sRGB. Filmy zaś w formacie mp4.
Zdjęcie profilowe: 500 x 500 px
Zdjęcie w tle – profil: 1500 x 571 px
Zdjęcie w tle – wydarzenie: 1200 x 628 px
Zdjęcie w tle – grupa: 1640 x 856 px
Post pionowy: 640 x 960 px lub 1467 x 2200 px
Post kwadratowy: 1080 x 1080 px lub 2300 x 2300 px
Post poziomy: 1200 x 900 px lub 2200 x 1460 px
Our story: 1200 x 445 px lub 800 x 445 px
Zdjęcie główne notatki: 1200 x 445 px
Relacja: 900 x 1600 px
Post wideo: 1280 x 720 px
Kafelki w karuzeli: 1080 x 1080 px lub 2000 x 2000 px
Wymiary grafik na Instagramie, czerwiec 2021
Na Instagramie różnorodność jest mniejsza. Tutaj królują głównie kwadraty w aktualnościach oraz prostokąty w Stories. Wszystkie wymiary dotyczące postów odnoszą się również do reklam na Instagramie, także marketingowcy w przypadku wymiarów grafik na Instagramie mają ułatwione zadanie! Tak samo jak w przypadku Facebook Ads, dopuszczalne formaty plików to: JPG, PNG oraz sRGB.
Post kwadrat: 1080 x 1080 px
Prostokąt poziomy: 1080 x 566 px
Prostokąt pionowy: 1080 x 1350 px
Relacje, proporcje: 9:16 / 16:9 / 4:5
Wymiary grafik na LinkedIn, czerwiec 2021
LinkedIn ma wiele cech wspólnych z Facebookiem. Wiele osób twierdzi nawet, że obie te platformy więcej łączy, niż dzieli. Potocznie LinkedIn jest nazywane Facebookiem pracowniczym. Mimo, że serwisy na pierwszy rzut oka wyglądają niemal bliźniaczo, to jednak wymiary grafik się różnią. W związku z czym nie ma tak dobrze, i na LinkedIn musimy przygotowywać dedykowane grafiki. W jakich rozmiarach? Ściąga poniżej.
Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px
Zdjęcie w tle: 1584 x 396 px
Logo firmy: 300 x 300 px
Grafika tła na profilu firmowym: 1536 x 768 px
Udostępnienia: 1200 x 627 px
Grafika reklamowa: 1200 x 627 px
Grafika w tle do artykułu: 744 x 400 pikseli
Grafika w linku w sekcji polecane: 1200 x 628 pikseli
Grafika do wydarzenia: 1776 x 444 pikseli
Wideo: 1920 x 1080 px (3s do 10 min)
Reklama w wiadomościach: 300 x 250 px
Karuzela: 1080 x 1080 px
Wymiary grafik Google Ads, czerwiec 2021
W przypadku Google Ads na popularności zyskują formaty elastyczne czy animowane w HTML5. Co nie znaczy, że klasyczne banery reklamowe wyszły z użycia. Jeśli zadajesz sobie pytanie jakie wymiary grafik w Google Ads są aktualnie wymagane, to odpowiedź znajdziesz poniżej. Rozmiarów Googlowskich grafik jest sporo, dlatego posortowaliśmy je nieco.
Kwadraty i prostokąty:
200 × 200 mały kwadrat
240 × 400 pionowy prostokąt
250 × 250 kwadrat
250 × 360 potrójny ekran panoramiczny
300 × 250 baner śródtekstowy
336 × 280 duży prostokąt
580 × 400 netboard
Wieżowce :
120 × 600 wieżowiec
160 × 600 szeroki wieżowiec
300 × 600 reklama na pół strony
300 × 1050 pionowo
Banery:
468 × 60 baner
728 × 90 długi baner
930 × 180 górny baner
970 × 90 duży długi baner
970 × 250 billboard
980 × 120 panorama
Formaty dla urządzeń mobilnych:
300 × 50 baner na komórki
320 × 50 baner na komórki
320 × 100 duży baner na urządzenia mobilne
Zestawienia najważniejszych wymiarów grafik w Social Mediach i Google Ads już za nami. Dajcie znać w komentarzach jeśli przydatne byłyby dla Was informacje o wymiarach innych grafik, np. na Twitterze czy Snapchat Ads!