fbpx
Zastanawiasz się jak targetować reklamy na facebooku? Dowiedz się jak.

Jak targetować reklamy na Facebooku? Poznaj wszystkie możliwości w 2022 roku. Część 2/3

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

W pierwszej części tego artykułu poznałeś już 5 fundamentalnych możliwości targetowania reklam na Facebooku w obecnym roku. Ale Facebook Ads daje zdecydowanie więcej możliwości. Jeśli chcesz skutecznie targetować reklamy to nie opuszczaj tego poradnika.

O czym przeczytasz w tej części artykułu?
#6 Targetowanie po pracodawcy lub stanowisku
#7 Targetowanie po poziomie wykształcenia
#8 Targetowanie po danych demograficznych
#9 Targetowanie po językach
#10 Targetowanie po urządzeniach 

#6 Targetowanie po pracodawcy lub stanowisku

Jeśli odbiorca do którego chcesz dotrzeć z reklamą pracuje dla naprawdę sporej marki, to jest szansa, że będziesz mógł wyświetlić mu reklamę właśnie dzięki tej informacji.

Dla przykładu, możemy kierować reklamy do pracowników sieci kawiarni Costa Coffee jeśli otwieramy konkurencyjną kawiarnię w okolicy i mamy otwartą rekrutację z lepszymi warunkami pracy. Kto by się nie skusił?

 
Grupa odbiorców pracowników Costa Coffee
Pamiętaj, aby w tym przypadku wybrać opcję targetowanie do osób, które pracują w Costa, a nie interesują się kawiarnią Costa Coffee.

 

Istnieje również możliwość kierowania reklam do osób, pracujących na konkretnych stanowiskach lub w konkretnych branżach.

Pracownicy branży IT na Facebooku
Kierowanie reklam do pracowników konkretnych branż daje multum możliwości.

Ciekawym pomysłem na sprzedaż produktów premium jest wyświetlanie kampanii reklamowej do osób pracujących w branżach, które słyną z dobrych zarobków. Wypróbuj tą opcję jeśli sprzedajesz produkty wysokiej jakości.

#7 Targetowanie po poziomie wykształcenia

Ciekawą i rzadko stosowaną opcją kierowania reklam jest podzielenie grupy odbiorców ze względu na poziom wykształcenia. Podstawowy, Zawodowy czy wyższy z uwzględnieniem uczelni które kończyli. Sprawdź, którzy z odbiorców reagują najchętniej na publikowane przez Ciebie treści, a następnie przygotuj dedykowaną kampanię tylko do nich.

#8 Targetowanie po danych demograficznych

Jest to jedna z moich ulubionych możliwości targetowania reklam jakie daje menedżer reklam. Esencja Facebooka czyli dane demograficzne. 

Facebook daje możliwość docierania z reklamami do znajomych osób, które mają urodziny w niedalekiej przyszłości. Czyż to nie jest idealna okazja, aby wyświetlić im reklamę produktu, który wprost idealnie nadaje się na prezent?

targetowanie po danych demograficznych
Znajomi osób mających wkrótce urodziny

Kolejną bardzo wdzięczną grupą osób o których Facebook wie sporo są rodzice. Jeśli kiedykolwiek pochwaliłeś się narodzinami dziecka w social mediach to przepadłeś – te informacje pozostaną już na zawsze w sieci, a reklamodawcy będą mogli je wykorzystywać do targetowania reklam.

targetowanie reklam do rodziców
Klasyfikacja rodziców jako grupy odbiorów na Facebooku

Wisienką na torcie są wydarzenia z życia. W tej zakładce znajdziemy wszystkie istotne zmiany, które wpływają w znaczący sposób na życie naszych odbiorców. To daje naprawdę ogromne możliwości.

Jesteś jubilerem? Skieruj reklamę obrączek do osób niedawno zaręczonych, na pewno wkrótce będą rozglądać się za produktem, który masz w asortymencie.

Krótko po przeprowadzce? To chyba pora na dekoracje do wystroju wnętrz? Nową pościel? Tak zdecydowanie!

Krótko po ślubie? To teraz pora na wymarzone wakacje lub zakup nieruchomości? Pokaż się w odpowiednim momencie.

Wydarzenia z życia na facebooku jak je wykorzystać?
Wydarzenia z życia to żyła złota dla marketerów

Ale to nie wszystko. Możemy wyświetlać reklamy użytkownikom urodzonym w konkretnym miesiącu (np. by wyświetlić im spersonalizowane t-shirty), w konkretnym statusie w związku (np. mężczyznom w związku wyświetlić reklamę pierścionka zaręczynowego) czy osobom świętującym rocznicę w ciągu 30 dni – przecież to już czas by pomyśleć o prezencie.

Kampania reklamowa do singli
Status związku, a targetowanie reklam.

#9 Targetowanie po językach

Język przeglądarki internetowej z której korzystasz czy język aplikacji facebooka, którą masz zainstalowaną na smartfonie. To właśnie dzięki tym danym algorytmy przypisują do Twojego profilu języki, którymi się posługujesz. I ten fakt czasami wykorzystywany jest przez reklamodawców. 

Targetowanie po językach idealnie sprawdzi się np. w sytuacji gdy pracujesz dla linii lotniczych i chcesz zareklamować polakom mieszkającym w Londynie tanie bilety lotnicze do Warszawy.

Język polski w reklamach
Wybór języka, którym posługuje się odbiorca reklamy

#10 Targetowanie po urządzeniach

Komputer, smartfon, tablet – możesz wyświetlać reklamy użytkownikom w zależności, z którego z tych urządzeń aktualnie korzystają. Mało? Możesz nawet sprecyzować z jakich konkretnie urządzeń korzysta odbiorca – Iphone 13, Samsung Galaxy czy jakikolwiek inny model smartfona. 

Możesz też zaznaczyć, że urządzenie ma być w danym momencie połączone z wi-fi. To z kolei jest dobra opcja jeśli chcesz dotrzeć do osób, które przebywają aktualnie w pracy lub w domu. To zdecydowanie dwa najpopularniejsze miejsca, w których łączymy się z wi-fi.

Posiadacze smartfonów a targetowanie reklam
Kierowanie reklam do użytkowników konkretnych modeli smartfonów

Znasz już 10 sposobów na targetowanie reklam Facebook Ads, ale to zdecydowanie nie wszystko. W kolejnej części tego artykułu opiszę wszystkie zaawansowane techniki targetowania reklam z wykorzystaniem kodów śledzenia Piksela. To co przeczytałeś do tej pory jest dobrym wstępem.

A co ominęło Cię w poprzednim artykule? Kliknij i przeczytaj o poniższych sposobach targetowania:

#1 Targetowanie po lokalizacji

#2 Targetowanie po wieku

#3 Targetowanie ze względu na płeć

#4 Targetowanie ze względu na zainteresowania użytkownika

#5 Targetowanie ze względu na zachowania użytkownika 

Obserwuj moje social media, aby nie przegapić drugiej i trzeciej części artykułu na temat targetowania reklam.

Jakub Papuga

Mam wieloletnie doświadczenie w Facebook Ads oraz Google Ads. Miałem przyjemność pracować jako Manager działu PPC w jednej z najstarszych agencji social media w Polsce. Przeprowadziłem w swoim życiu kilkaset płatnych kampanii reklamowych. Od branży spożywczej, po modę, urodę i wiele, wiele innych. Tylko w poprzednim roku zysk wygenerowany z reklam, które tworzyłem wyniósł ponad 8 mln zł. Jestem również współautorem funkcjonalności Social Advertisement w edrone – narzędzia, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji daje nowe możliwości reklamowe dla e-commerce w social mediach.
Zapisz się do newslettera

Pozostańmy w kontakcie !

Zapisz się do newslettera

Dodaj komentarz