fbpx
Jak zweryfikować domenę na Facebooku

Jak zweryfikować domenę na Facebooku? Praktyczne wskazówki krok po kroku w Menedżerze Reklam.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Wraz z globalną zmianą polityki prywatności, którą firma Apple wprowadza przy okazji najnowszej aktualizacji urządzeń do wersji iOS 14 na reklamodawców spada szereg zmian i niedogodności. Niektóre z nich wymagają reakcji w panelu reklamowym Facebook Ads. Takim przykładem jest konieczność zweryfikowania domeny powiązanej z firmowym fanpage.

Od teraz warunkiem korzystania z systemu reklamowego Facebook Ads jest posiadanie zweryfikowanej domeny, na którą przekierowywany jest ruch z reklamy. Co w przypadku, gdy nie masz jeszcze zweryfikowanej domeny? Koniecznie zrób to jak najszybciej, bowiem w każdej chwili wszystkie Twoje reklamy mogą zostać zbanowane (odrzucone). Ale o nic się nie martw, nie zostawię Cię z tym problemem sam na sam. Przygotowałem krótki poradnik, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces weryfikacji domeny.

Krok #1 - Dodaj domenę

Cała zabawa zaczyna się w Ustawieniach Firmowych. Jeśli nie odwiedzasz zbyt często tej części Menedżera Reklam to podrzucam Ci link, który po kliknięciu przeniesie Cię dokładnie w to miejsce:

https://business.facebook.com/settings/owned-domains/

Po kliknięciu w ten link najprawdopodobniej powinieneś zobaczyć widok jak na poniższym zrzucie ekranu. Jeśli jednak masz dostęp do więcej niż jednego menedżera firmowego, to wcześniej zostaniesz poproszony o wybranie firmy, do której ustawień chcesz przejść.

panel reklamowy facebook

Zrzut ekranu z ustawień firmowych w Facebookowym Menedżerze Reklam.

 

Świetnie, teraz wystarczy że wybierzesz z menu po lewej stronie zakładkę Bezpieczeństwo marki, a następnie Domeny (pkt 1 na powyższym screenie). Następnie, w miejscu oznaczonym jako pkt 2 powinieneś zobaczyć listę zweryfikowanych domen. Jeśli nie widnieje tam Twoja domena to znak, że musisz ją dodać. Aby dodać domenę wystarczy kliknąć niebieski przycisk Dodaj oznaczony jako pkt 3.

Po kliknięciu zobaczysz okno, w którym powinieneś wpisać adres domeny, którą chcesz zweryfikować, czyli np. jakubpapuga.pl

okno dodaj domenę

Dodaj nową domenę w panelu Facebook Ads.

Krok #2 - Zweryfikuj domenę

Krok drugi znacząco przybliży nas do końca tego procesu. Po kliknięciu niebieskiego przycisku Dodaj dome powinieneś ponownie znajdować się w panelu ustawień firmowych, w zakładce Domeny (screen nr 1 w tym artykule).

W tym miejscu powinieneś już widzieć swoją domenę. Niestety nie jest ona jeszcze zweryfikowana i taki dopisek powinien się przy niej znajdować. Po kliknięciu w jej nazwę powinieneś zobaczyć instrukcje:

  • jak zweryfikować domenę przez metaznacznik,
  • jak zweryfikować domenę poprzez zainstalowanie fragmentu kodu HTML,
  • jak dodać odpowiedni rekord DNS.
Zweryfikuj domenę na Facebooku. Praktyczny poradnik.

Zweryfikuj domenę Facebook Ads.

 

Spośród trzech dostępnych opcji zastanów się, która z nich będzie dla Ciebie najprostsza w implementacji. Jeśli posiadasz dostęp do serwera na której znajduje się domena, to najszybciej będzie dodać odpowiedni rekord DNS. Jeśli natomiast potrafisz zmienić treść w sekcji </head> Twojej strony, to wprowadź tam odpowiedni metaznacznik. Ta opcja również nie jest zbyt czasochłonna, pod warunkiem, że wiesz gdzie szukać!

Po wykonaniu poleceń z instrukcji kliknij w zielony przycisk Zweryfikuj. W tym momencie powinieneś otrzymać komunikat o powodzeniu weryfikacji lub o ewentualnym jej niepowodzeniu. Jeśli komunikat jest negatywny, to zanim wpadniesz w panikę po prostu poczekaj. Zmiany w rekordzie DNS czy w sekcji </head> mogą potrzebować chwili, aby były widoczne. Zrób sobie kubek herbaty i spróbuj ponownie po 15 minutach. Jeśli problem dalej będzie występował… cóż, prawdopodobnie w którymś momencie popełniłeś błąd. Najszybszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest kontakt z supportem hostingu lub platformy sklepowej. Na przykład na zenboxie support rozwiązuje taką sprawę w kilka minut od momentu zgłoszenia, także nie bój się korzystać z pomocy innych! Zawsze możesz też napisać do mnie i razem przejdziemy przez ten proces 🙂

 

Krok #3 - Połącz domenę z fanpage

 

Ale to jeszcze nie koniec! Ostatni krok to już tak naprawdę kosmetyka, „kropka nad i”. Aby proces był kompletny musimy jeszcze połączyć naszą zweryfikowaną domenę z fanpage (stroną). 

W tym celu wybieramy zakładkę Połączone zasoby i klikamy w przycisk Dodaj zasoby, a następnie przy fanpage, który chcemy połączyć z domeną klikamy w kółeczko (zaznaczamy) i naciskamy przycisk Dodaj.

Mamy to! Gotowe. Proces ten nie jest wybitnie skomplikowany, ale do najbardziej oczywistych też nie należy. Nie mniej, jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania konta reklamowego na Facebooku. 

Pozostawiam też małą ściągawkę z odnośnikami do instrukcji dodawania rekordów DNS na poszczególnych hostingach:

Oraz informację, w którym miejscu można dodać edytować fragment kodu w sekcji <head> na popularnych platformach e-commerce:

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł to zostańmy w kontakcie! Poniżej możesz zapisać się do newslettera, by być na bieżąco z tego typu treściami.

 

Jakub Papuga

Mam wieloletnie doświadczenie w Facebook Ads oraz Google Ads. Miałem przyjemność pracować jako Manager działu PPC w jednej z najstarszych agencji social media w Polsce. Przeprowadziłem w swoim życiu kilkaset płatnych kampanii reklamowych. Od branży spożywczej, po modę, urodę i wiele, wiele innych. Tylko w poprzednim roku zysk wygenerowany z reklam, które tworzyłem wyniósł ponad 8 mln zł. Jestem również współautorem funkcjonalności Social Advertisement w edrone – narzędzia, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji daje nowe możliwości reklamowe dla e-commerce w social mediach.
Zapisz się do newslettera

Pozostańmy w kontakcie !

Zapisz się do newslettera

Ten post ma jeden komentarz

  1. tomek

    nikt nie prosił każdy potrzebował 🙂

Dodaj komentarz