Poznaj odpowiedź na pytanie jak targetować reklamy w social mediach

Jak targetować reklamy na Facebooku? Poznaj wszystkie możliwości w 2022 roku. Część 3/3

Jeśli czytasz ten artykuł to prawdopodobnie jesteś już po lekturze targetowania reklam z części pierwszej i drugiej. Jeśli nie, to warto zacząć od początku. A co w tej części? W tym wpisie dowiesz się o tym jak wykorzystać grupy niestandardowych odbiorców – czyli wchodzimy na zaawansowany poziom targetowania reklam. Zapraszam do lektury.

O czym przeczytasz w tej części artykułu?

#11 Targetowanie po interakcji w witrynie.

#12 Targetowanie po liście klientów

#13 Targetowanie po aktywności w aplikacji

#14 Targetowanie po zdarzeniach w aplikacji Facebooka i Instagrama

#15 Targetowanie do podobnych odbiorców

 

Zacznijmy od odpowiedzenia na fundamentalne pytanie, czym tak naprawdę są grupy niestandardowych odbiorców? Grupy niestandardowych odbiorców to użytkownicy Facebooka, Instagrama, Messengera lub Whatsapa, którzy wykonali w wymienionych serwisach konkretną czynność, np. obejrzeli wideo, polubili profil lub napisali wiadomość do fanpage. Alternatywnie, mogą to być też użytkownicy, którzy wykonali konkretne czynności na stronach, do których zostali przekierowani z aplikacji. Czyli np. w sklepie internetowym, w którym zainstalowany jest kod śledzenia – Piksel Facebooka. Jakie czynności mogą to być? Chociażby przeglądanie konkretnego produktu, dodanie go do koszyka, realizacja zamówienia czy wysłanie formularza kontaktowego. Ba, nawet sama obecność na stronie jest traktowana jako interakcja pozwalająca utworzyć grupę niestandardowych odbiorców.

Tworzone w ten sposób grupy niestandardowych odbiorców mają olbrzymi potencjał, ponieważ umożliwiają ponowne dotarcie z reklamą do osób, które wyraziły już zainteresowanie marką czy produktem. A jak wiadomo, aby potencjalny klient zamienił się w klienta, trzeba wywołać co najmniej kilka interakcji i stopniowo zapoznawać go z ofertą – tak jak nakazuje lejek sprzedażowy.

Zatem jak targetować reklamy na Facebooku z wykorzystaniem niestandardowych grup odbiorców? Przejdźmy do konkretów.

tworzenie grup niestandardowych
Tworzenie grup niestandardowych odbiorców

#11 Targetowanie po interakcji w witrynie

To prawdziwa esencja marketingu internetowego. Docieranie do osób, które są na ostatnich etapach podejmowania decyzji zakupowej to olbrzymi potencjał. Święty Graal marketingu. Czy można wymarzyć sobie lepszy moment do wyświetlenia reklamy, niż ten kiedy ktoś dodaje produkt do koszyka, ale stwierdza, że dokończy zakupy później?

Fakty są bolesne i aż 3/4 koszyków zostaje porzuconych. Ty docierając do tych porzuconych możesz uratować nawet połowę z nich. Wystarczy przekonująca reklama w odpowiednim momencie. A może po prostu rabat na dokończenie zakupów? O kreacji decydujesz sam, tak więc masz pełnię władzy.

Panel tworzenia grup niestandardowych odbiorców jest intuicyjny. Wystarczy wybrać trigger, czyli czynność po której grupujemy odbiorców oraz zakres czasu z jakiego mają pochodzić użytkownicy. Generalnie im krótszy czas od wybranej interakcji, tym szansa na atencję użytkownika jest większa. Wszak ludzie lepiej pamiętają co robili wczoraj, aniżeli to co robili miesiąc temu – w szczególności gdy mówimy o przeglądanych stronach internetowych.

Polecam testować grupy niestandardowych odbiorców tworzone w różnych interwałach czasowych, na przykład w ciągu 3 dni od interakcji, 7 dni od interakcji, 14 dni interakcji, 30 dni od interakcji, 90 dni od interakcji, czy 180 dni od interakcji (maksimum na co pozwala Facebook). Im większy zakres dni, tym przekaz i okazja powinna być większa.

Pamiętaj, że możesz targetować reklamy wyłącznie na te interakcje pod które masz zainstalowany kod śledzenia w witrynie. Jeśli nie masz jeszcze zainstalowanego piksela Facebooka to koniecznie to zrób! Bez tego nie da się robić skutecznego marketingu w internecie.

O tym czym jest Piksel Facebook przeczytasz pod tym linkiem

Targetuj użytkowników ze względu na takie interakcje jak:

– wyświetlenie zawartości strony,

– dodanie do koszyka,

– przejście do kasy,

– złożenie zamówienia,

– dodanie do wishlisty,

– kliknięcie w konkretny przycisk,

– odwiedzenie konkretnej podstrony,

– wysłanie formularza kontaktowego na stronie.

#12 Targetowanie po liście klientów

Jeden z najskuteczniejszych sposobów targetowania reklam w Social Mediach. Mimo to, jest bardzo często niewykorzystywany przez wielu marketerów, a nawet agencji marketingowych. Dlaczego? Nie mam pojęcia, ale dla Ciebie to szansa, aby być o krok przed konkurencją.

Tego typu grupa niestandardowych odbiorców to nic innego jak wyświetlanie reklam osobom, których adresy e-mail (oraz zgody marketingowe!) posiadasz. Mogą to być Twoi klienci lub subskrybenci Twojego newslettera. A teraz wyobraź sobie jak duży potencjał drzemie w wyświetlaniu reklam osobom, które już kupiły Twój produkt. Oczywiście nie od razu po finalizacji zakupu, ale na przykład po miesiącu od zamówienia, szczególnie gdy wiesz że Twoi klienci wracają średnio co miesiąc na kolejne zakupy.

Taką kampania reklamowa nie zostawiasz szans konkurencji, ponieważ dokładnie wiesz, kiedy użytkownik będzie ponownie potrzebował Twojego produktu. Ba! Do tego jesteś na pole position, bo już zna Twoją markę i produkt. Zna proces zakupowy i ma pozytywne doświadczenia. Taka kampania to gwarancja utrzymania klienta. Konkurencja raczej Ci go nie podkradnie…

A jeśli chodzi o subskrybentów… Cóż, możesz wyświetlić im treść newslettera, którego nie otworzyli – jak nie drzwiami to oknem!

#13 Targetowanie po aktywności w aplikacji

Kolejna opcja, właściwie bliźniacza to targetowania numer #11. Wystarczy zaznaczyć na podstawie jakich interakcji w aplikacji chcemy wyświetlać reklamy i gotowe! Ps. pamiętaj że tutaj musisz zainstalować kod śledzenia SKD

#14 Targetowanie po zdarzeniach w aplikacjach Facebooka i Instagrama

To przestrzeń, gdzie segmentowanie użytkowników jest najdokładniejsze. Facebook doskonale wie co użytkownicy robią w jego aplikacjach i żadne blokady czy obostrzenia nie są w stanie mu tego zabronić. To powoduje, że tworzone grupy niestandardowych odbiorców w ten sposób są bardzo precyzyjne.

Tworząc taką grupę niestandardowych odbiorców możemy ich pogrupować ze względu na:

– osoby, które podjęły interakcję z Twoimi postami (lajki, komentarze, kliknięcia),

– osoby, które odwiedziły Twoje profile (fanpage, strona na instagramie),

– osoby, które oglądały Twoje stories,

– osoby, które brały udział w Twoich wydarzeniach,

– osoby, które obejrzały Twoje wybrane wideo,

– osoby, które oglądały ogłoszenie o pracę,

– osoby, które wypełniły formularz kontaktowy.

Szczególnie fajną opcją jest targetowanie reklam do osób, które weszły w interakcję z profilem czy obejrzały konkretne wideo np. w 75%. Daje to możliwość budowania lejka sprzedażowego w oparciu o ruch jakościowy, czyli takich użytkowników którzy chętnie wchodzi w interakcję z Twoją marką.

Reklama produktowa ma dużo większe szanse na konwersję w momencie, gdy zobaczy ją osoba która w ciągu ostatnich 5 dni obejrzała Twój spot reklamowy, aniżeli taka, która widzi Twój produkt po raz pierwszy. Pamiętaj o tym, bo to bardzo ważne.

reklama do osób aktywnych na fanpage
Kierowanie reklam do osób aktywnych na fanpage

#15 Targetowanie do podobnych odbiorców

I na końcu wisienka na torcie, czyli popularne Lookalikes – czyli grupy podobnych odbiorców. Takie grupy powstają na bazie sztucznej inteligencji algorytmów Facebooka, który dobiera osoby najbardziej podobne do tych, które wskażemy (np. osoby podobne do tych, które odwiedziły naszą stronę internetową). Wybieramy zakres podobieństwa – od 1% do 10% najbardziej podobnych użytkowników w danym kraju.

Facebook mając wytyczne zaczyna porównywać wszystkie osoby, które wykonały wskazaną interakcję z pozostałymi użytkownikami Facebooka i wyłapuje części wspólne ich charakteru, zainteresowań, danych demograficznych czy behawioralnych. Na tej podstawie dobiera grupy odbiorców. Pełna automatyka i profeska 🙂

Koniecznie wypróbuj, bo kampanie reklamowe budowane w oparciu o AI to trend na 2022 rok, w którym warto uczestniczyć.

Skoro dotarłeś do tego miejsca, to znaczy że znasz już możliwości targetowania reklam w ekosystemie reklamowym Facebooka. Super! Teraz przetestuj wszystkie sposoby i pozostań w kontakcie, aby otrzymać kolejną porcję darmowej marketingowej wiedzy.

 

Jakub Papuga

Mam wieloletnie doświadczenie w Facebook Ads oraz Google Ads. Miałem przyjemność pracować jako Manager działu PPC w jednej z najstarszych agencji social media w Polsce. Przeprowadziłem w swoim życiu kilkaset płatnych kampanii reklamowych. Od branży spożywczej, po modę, urodę i wiele, wiele innych. Tylko w poprzednim roku zysk wygenerowany z reklam, które tworzyłem wyniósł ponad 8 mln zł. Jestem również współautorem funkcjonalności Social Advertisement w edrone – narzędzia, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji daje nowe możliwości reklamowe dla e-commerce w social mediach.
  • Opens in a new tab
Zapisz się do newslettera

Pozostańmy w kontakcie !

Zapisz się do newslettera